W jaki sposób – poza Elektroniczną Skrzynką Podawczą – mogę doręczyć dokumenty do ZGiKM GEOPOZ.
Do GEOPOZu możesz doręczyć pisma pocztą elektroniczną oraz na informatycznych nośnikach danych. Zapoznaj się z zasadami przesyłania dokumentów wybraną drogą.
Poczta elektroniczna:
Pismo w formie dokumentu elektronicznego możesz skierować na adres mejlowy ZGiKM GEOPOZ. Takie pisma są traktowane jak przesyłki w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia podania.
Dokumenty przesłane drogą mailową (mejlową) uważa się za wniesione nieskutecznie, jeśli:
- w przepisach prawa został określony wzór pisma lub wzór nieelektroniczny,
- w centralnym repozytorium został umieszczony wzór pisma przeznaczony do załatwienia danej sprawy (inny niż ogólny).
Uwaga! Skargi i wnioski o udostępnienie informacji publicznej mogą być wnoszone za pomocą poczty elektronicznej.
Warunki organizacyjno-techniczne przesyłania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej:
- adres poczty elektronicznej: geopoz@geopoz.poznan.pl,
- maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami nie może przekraczać 10 MB.
Informatyczne nośniki danych:
Dokument elektroniczny może zostać doręczony na informatycznych nośnikach danych (np. płyta CD, DVD). Jest on przekazywany odbiorcy wraz z tym nośnikiem. Doręczanie dokumentu elektronicznego na informatycznym nośniku danych może być potwierdzone:
- poświadczeniem przedłożenia – jest ono albo przesyłane na adres mailowy (mejlowy) wskazany przez doręczającego, albo zapisywane na dodatkowym informatycznym nośniku danych, który musi dostarczyć sam doręczający,
- dokumentem papierowym sporządzonym przez adresata.
Warunki organizacyjno-techniczne przesyłania dokumentów elektronicznych na informatycznych nośnikach danych:
- dokument elektroniczny może zostać doręczony na następujących nośnikach: płyta CD, płyta DVD,
- Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) może zostać zapisane na następujących nośnikach: pendrive (pamięć USB), płyta CD, płyta DVD, dysk zewnętrzny.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity Dz. U. z 2017 poz. 570),
- ustawa z dnia 5 września 2016 r. o o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1579),
- rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., poz. 971 ze zmianami).