Uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu (O4)
Załatw sprawę online:
Forma elektroniczna – złożenie dokumentacji przez Portal Projektanta
Formularz wniosku (do wypełnienia w Portalu) oraz załączniki:
- projekt usytuowania sieci uzbrojenia terenu wykonanego na planie sytuacyjnym sporządzonym na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub kopii aktualnej mapy do celów projektowych. Kopie mapy muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez projektanta (czyt. na mapie zasadniczej do celów projektowych z klauzulą urzędową, o której mowa w art. 40, ust. 3g, pkt 3 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, zwanej dalej ustawą PGiK lub oświadczeniem o uzyskaniu pozytywnego wyniku weryfikacji, o którym mowa w art. 12b, ust. 5a ustawy PGiK). Projekt musi być sporządzony w formacie *pdf, w skali 1:500, z prezentacją projektowanej sieci przedstawionej w kolorze branżowym,
- dane numeryczne opisujące przebieg uzgadnianego uzbrojenia (w formatach *dwg, *dxf – każda projektowana branża, na osobnym pliku). Obowiązującym układem współrzędnych jest układ PL-2000,
- warunki techniczne podłączenia obiektu do istniejących sieci uzbrojenia terenu, uzyskane od jednostek zarządzających tymi sieciami – w formacie *pdf,
- pełnomocnictwo (w formacie *pdf) – w przypadku udzielenia upoważnienia przez inwestora lub projektanta,
- spis abonentów (lokalizacja nieruchomości) – w przypadku uzgadniania przyłączy.
Wytyczne dotyczące zgłoszenia użytkownika w Portalu Projektanta:
- W zależności od tego, na kogo ma być wystawiony Dokument Obliczenia Opłaty i protokół z narady, wybieramy odpowiednio i uzupełniamy dane wnioskodawcy:
- typ osoby – fizyczna (imię, nazwisko) lub prawna (nazwa firmy),
- rodzaj osoby – projektant, osoba fizyczna z narady (dotyczy osoby fizycznej) lub projektant prawny, osoba prawna narady (dotyczy firmy).
- Wprowadzamy dane adresowe (nazwę ulicy, nr domu, nr lokalu).
- Uzupełniamy dane korespondencyjne (nr telefonu, adres e-mail).
- W zależności od typu osoby wpisujemy: nr PESEL (osoba fizyczna), nr REGON, NIP (osoba prawna).
- Tworzymy nazwę użytkownika i hasło do Portalu Projektanta.
Po aktywowaniu przez pracownika narad koordynacyjnych dostępu do Portalu Projektanta można zacząć tworzyć wniosek o uzgodnienie usytuowania sieci uzbrojenia terenu.
Wytyczne do składania wniosku w Portalu Projektanta:
- Wnioskodawca – dane wnioskodawcy generują się automatycznie ze zgłoszenia do Portalu.
- Inwestor – dane należy zmienić, jeżeli wnioskodawca nie jest inwestorem.
- Położenie projektowanej sieci (lokalizacja określona słownie):
- w przypadku projektowania sieci określamy nazwę ulic,
- w przypadku projektowania przyłączy podajemy nazwę ulicy z numerem adresowym (jeżeli posesja nie posiada nr adresowego, wówczas określamy nr działki)
- Jeżeli projekt zawiera powyżej 10 przyłączy, tworzymy spis abonentów w postaci tabeli, tworząc poszczególne kolumny (nazwa ulicy, nr adresowy, nr działki, numer arkusza, obręb).
Opłaty:
Zgodnie z ustawą z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne
1. Opłaty za czynności związane z koordynacją usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
- sieci uzbrojenia terenu:
- za pierwszy rodzaj sieci 150,00 zł,
- każdy następny rodzaj sieci 105,00 zł, - przyłączy:
- za pierwszy rodzaj przyłącza 105,00 zł,
- za każdy następny rodzaj przyłącza 73,50 zł.Wysokość opłaty jest ujmowana w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO).
2. Wysokość opłaty jest ujmowana w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO).
3. Opłaty można dokonać w Portalu Projektanta przez usługę płatności elektronicznych (PayU lub PayByNet) lub przelewem na konto bankowe wskazane w Dokumencie Obliczenia Opłaty. W tytule należy wpisać: Dokument Obliczenia Opłaty nr….
4. Podjęcie czynności związanych z uzgadnianiem następuje po dokonaniu opłaty.
5. Przedłożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł.
Numer konta bankowego, o którym mowa w pkt. 3 zamieszczony jest również na stronie Biuletynu Informacji Publicznej GEOPOZ.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wnioski należy składać przez Portal Projektanta – dostępny pod adresem https://portal.geopoz.poznan.pl/projektant/ (wymaga założenia konta)
Termin i sposób realizacji:
Przewidywany termin załatwienia sprawy – od 5 do 10 dni roboczych, liczone od dnia zawiadomienia podmiotów.
Warunkiem rozpoczęcia procedury jest potwierdzenie dokonania opłaty.
Jeśli stanowiska uczestników narady nie są jednomyślne i pozytywne (opinia negatywna), wnioskodawca ma możliwość wystąpienia z wnioskiem o przeprowadzenie dodatkowej narady. Ma na to czas do 7 dni od daty wystawienia protokołu.
Dopuszcza się do dwóch dodatkowych narad w przypadku wydania opinii negatywnych.
Komórka prowadząca sprawę:
Dział Koordynacji Projektów
tel. 61 8271 561, 61 8207 582
Tryb odwoławczy:
W przypadku sporu co do wysokości należnej opłaty organ wydaje decyzję administracyjną, od której służy odwołanie.
Uwagi:
- Wniosek składa inwestor lub projektant.
- Podmioty składające wniosek w imieniu inwestora lub projektanta powinny przedłożyć stosowne pełnomocnictwo.
- Warunkiem dostępu do Portalu Projektanta jest posiadanie aktywnego indywidualnego konta na tym Portalu.
Podstawa prawna:
- Ustawa z 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne
- Ustawa z 7 lipca 2005 r. – Prawo budowlane
- Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji.
Data aktualizacji: 14.09.2023 r.