Ustalenie na wniosek właściciela/użytkownika wieczystego, przed zbyciem nieruchomości, jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu jej wartości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu (A7)
Załatw sprawę online:
Wymagane dokumenty:
- wniosek właściciela/ użytkownika wieczystego o ustalenie, przed zbyciem nieruchomości, jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu jej wartości w związku z uchwaleniem lub zmianą planu miejscowego,
- aktualny odpis księgi wieczystej - potwierdzający prawo do nieruchomości,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań, Sala Obsługi Klienta, tel. 61 8271 500.
Opłaty:
Opłata skarbowa w wysokości 10 zł.
Termin i sposób załatwienia:
Termin podany w zawiadomieniu, wskazany w trybie przepisu art. 36 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Wysokość opłaty ustalana jest w decyzji administracyjnej na podstawie opinii sporządzonej przez rzeczoznawcę majątkowego w formie operatu szacunkowego, określającej wartość nieruchomości przed i po uchwaleniu bądź zmianie planu miejscowego. Opłata nie może być wyższa niż 30% wzrostu wartości nieruchomości, a jej wysokość, określona w stosunku procentowym ustalana jest w uchwale Rady Miasta Poznania dot. uchwalenia bądź zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Komórka prowadząca sprawę:
Dział Opłat Adiacenckich i Planistycznych
Podstawa prawna:
- Uchwała nr XXXII/177/91 Rady Miejskiej Poznania z dnia 25.06.1991r. w sprawie przekształcenia Poznańskiego Przedsiębiorstwa Geodezyjno - Kartograficznego GEOPOZ w Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ z późn. zm.,
- Uchwała Rady Miasta Poznania w sprawie uchwalenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji o ustaleniu jednorazowej opłaty służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Dyrektora Zarządu Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.