Udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego do prac geodezyjnych i kartograficznych niepodlegających zgłoszeniu do pzgik (O2)
Załatw sprawę online:
Wymagane dokumenty:
Wypełniony formularz wniosku o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (formularz P wraz z właściwym załącznikiem P1-P7).
Opłaty:
Zgodnie z ustawą z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Opłaty z tytułu udostępniania materiałów zasobu geodezyjnego i kartograficznego:
- stawki podstawowe określone w załączniku do ustawy.
- Opłaty za nośnik danych elektronicznych:
- stawki podstawowe określone we wszystkich tabelach załącznika do ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, uwzględniają koszty elektronicznych nośników danych o pojemności do 4 GB;
- w przypadku, gdy w celu udostępniania materiałów zasobu niezbędne jest użycie nośników danych elektronicznych o pojemności 4–20 GB, za nośniki te pobiera się opłatę ryczałtową w wysokości 5 zł;
- opłaty za nośnik danych elektronicznych o pojemności 4–20 GB nie pobiera się, jeżeli odpowiednie nośnik dostarczy wnioskodawca;
- materiały zasobu, dla udostępnienia których niezbędne jest użycie nośnika danych elektronicznych o pojemności większej niż 20 GB, mogą być udostępniane dopiero po dostarczeniu przez wnioskodawcę odpowiedniego nośnika danych.
- Opłata za wysyłkę danych pod wskazany adres jest równa opłacie za przesyłkę poleconą zgodnie z obowiązującym w dniu wystawienia Dokumentu Obliczenia Opłaty cennikiem usług powszechnych, ogłoszonym przez operatora wyznaczonego w rozumieniu przepisów prawa pocztowego.
- Wysokość opłaty utrwalona zostaje w Dokumencie Obliczenia Opłaty (DOO).
- DOO może zostać przesłany na indywidualne konto na Portalu Klienta lub przez ePUAP lub na adres e-mail lub na numer faksu wskazany we wniosku.
- Opłaty można dokonać w Portalu Klienta przez usługę PayByNet lub przelewem na konto bankowe wskazane w Dokumencie Obliczenia Opłaty, tytułem: Dokument Obliczenia Opłaty nr…..
- W przypadku odbioru osobistego, opłaty można dokonać w Sali Obsługi Klienta – wyłącznie za pomocą kart płatniczych.
- Odbiór danych następuje po dokonaniu opłaty wskazanej w DOO. Numer konta bankowego, o którym mowa w pkt. 6 zamieszczony jest również na stronie głównej Biuletynu Informacji Publicznej tut. Zarządu.
Miejsce złożenia dokumentów:
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań
- Składanie wniosków drogą elektroniczną:
- przez Portal Klienta: pod adresem https://portal.geopoz.poznan.pl/klient/ (nie wymaga posiadania podpisu elektronicznego)
- przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) organu na platformie ePUAP (wymaga podpisania kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP).
- Inne drogi składana wniosków:
- osobiście - Sala Obsługi Klienta
- tradycyjną pocztą
- faksem: na numer 61 8230 201 (nie dotyczy w przypadku konieczności złożenia wraz z wnioskiem dokumentu pełnomocnictwa).
Termin i sposób realizacji:
- Terminy udostępniania:
- mapa ewidencji gruntów i budynków: w postaci elektronicznej: do 10 dni, w postaci nieelektronicznej: do 10 dni
- mapa zasadnicza: w postaci elektronicznej: do 10 dni, w postaci nieelektronicznej: do 10 dni
- zbiory danych bazy danych EGIB w postaci elektronicznej: do 10 dni
- zbiory danych GESUT w postaci elektronicznej: do 10 dni
- zbiory danych BDOT500 w postaci elektronicznej: do 10 dni
- raporty tworzone na podstawie bazy danych EGiB (rejestry, kartoteki, skorowidze, wykazy, zestawienia): w postaci elektronicznej: do 10 dni, w postaci nieelektronicznej: do 10 dni
- inne materiały: kopie dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego: do 20 dni, dokument wchodzący w skład operatu technicznego: do 10 dni, inne niewymienione: 10 dni
Terminy realizacji, liczone w dniach roboczych, mogą ulec zmianie w przypadku konieczności zaktualizowania zapisów dotyczących danej nieruchomości w bazie danych lub w zależności od wielkości zamówienia.
2. Sposób realizacji:
Formaty udostępnianych materiałów zasobu:
- mapa ewidencji gruntów i budynków w postaci elektronicznej: wektorowa: DXF, rastrowa: PDF
- mapa zasadnicza w postaci elektronicznej: wektorowa: DXF, DXF+TIFF (w przypadku występowania rastrów), rastrowa: PDF
- zbiory danych bazy danych EGIB w postaci elektronicznej: GML, SHAPE, SWDE, DXF (mapa ewidencyjna wektorowa), PDF (mapa ewidencyjna rastrowa)
- zbiory danych GESUT w postaci elektronicznej: GML, SHAPE
- zbiory danych BDOT500 w postaci elektronicznej: GML, SHAPE
- raporty tworzone na podstawie bazy danych EGiB (rejestry, kartoteki, skorowidze, wykazy, zestawienia) w postaci elektronicznej: PDF
- inne materiały:
kopie dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego udostępniane są jedynie w postaci papierowej.
dokumenty wchodzące w skład operatów technicznych: wydruk, PDF.
inne niewymienione: wydruk, PDF W przypadku, gdy wnioskodawca nie wskaże interesu prawnego upoważniającego do pozyskania danych o właścicielu/władającym nieruchomości - dokumenty zostaną wydane w postaci zanonimizowanej. Dokumenty uzasadniające wpisy do bazy danych prowadzone w postaci papierowej, nie są udostępniane w postaci elektronicznej.
Dostępne skale udostępnianych map:
- mapa zasadnicza 1:500
- mapa ewidencyjna 1:500, 1:1000
Odbiór dokumentów:
- przez Portal Klienta (materiały w postaci elektronicznej)
- przez Elektroniczną Skrzynkę Odbiorczą na platformie ePUAP (materiały w postaci elektronicznej, nieprzekraczające 5 MB)
- wysyłka pod wskazany adres (materiały w postaci drukowanej oraz elektronicznej na informatycznych nośnikach danych)
- osobiście w Sali Obsługi Klienta tut. Zarządu (materiały w postaci drukowanej oraz elektronicznej na informatycznych nośnikach danych)
Komórka prowadząca sprawę:
- Dział Udostępniania Danych Opisowych, tel. 61 8271 611, 61 8271 885,
- Dział Udostępniania Danych Graficznych, tel. 61 8271 752.
Tryb odwoławczy:
W przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty, wydaje się decyzję administracyjną, od której służy odwołanie.
Uwagi:
- Dane podmiotowe, w tym dane osobowe właścicieli/władających nieruchomościami, zawarte w ewidencji gruntów i budynków podlegają ochronie ustawowej na podstawie ustawy z 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO). Uzyskanie tych danych przez podmioty nie będące właścicielem/władającym nieruchomością, wymaga wskazania interesu prawnego.
- Warunkiem dostępu do danych przez Portal Klienta jest posiadanie aktywnego indywidualnego konta na tym Portalu.
- Warunkiem dostępu do danych przez Elektroniczną Skrzynkę Odbiorczą jest:
- posiadanie konta na platformie ePUAP,
- posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP,
- wielkość zamówionych danych nie może przekroczyć 5 MB.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne wraz z aktami wykonawczymi do ustawy.
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.