Ogólne informacje
Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
Przedmiotem skargi może być w szczególności: zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Natomiast przedmiotem wniosku mogą być w szczególności: sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Jak złożyć skargę lub wniosek
Skargę lub wniosek można złożyć:
w formie pisemnej:
- pocztą na adres:
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ,
ul. Gronowa 20
61-655 Poznań - osobiście w siedzibie Zarządu, w Sali Obsługi Klienta,
- pocztą elektroniczną na adres: geopoz@geopoz.poznan.pl,
- w formie dokumentu elektronicznego potwierdzonego przez wnoszącego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu na adres skrzynki podawczej: /geopoz/skrytka,
- na adres do doręczeń elektronicznych (ADE): AE:PL-90486-52066-RIISB-20
ustnie:
- do protokołu w siedzibie Zarządu.
Skargi i wnioski powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (tj. nazwę miejscowości, ulicy, numer domu i lokalu oraz kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek.
Skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska lub nazwy wnoszącego oraz jego adresu nie będą rozpatrywane.
Termin odpowiedzi
- Skargi (wnioski) są załatwiane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
- O sposobie załatwienia skargi lub wniosku zawiadamia się skarżącego (wnioskodawcę).
- Posłów, senatorów i radnych, którzy wnieśli skargi w swoim imieniu lub przekazali do załatwienia w imieniu innej osoby, zawiadamia się o sposobie załatwienia skargi lub stanie jej rozpatrzenia najpóźniej w terminie 14 dni.
- Jeśli skarga nie zostanie załatwiona w terminie, organ właściwy do jej załatwienia jest zobowiązany zawiadomić o tym skarżącego, podać przyczynę zwłoki, wskazać nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczyć o prawie do wniesienia ponaglenia.
- Jeśli wniosek nie zostanie załatwiony w terminie, właściwy organ jest zobowiązany w tym terminie zawiadomić wnioskodawcę o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia wniosku oraz o przewidywanym terminie załatwienia wniosku.
Tryb odwoławczy
- Postępowanie skargowe jest postępowaniem jednoinstancyjnym.
- Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.
Jeżeli w ponownej skardze nie wskaże nowych okoliczności, organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego. - Wnioskodawca niezadowolony ze sposobu załatwienia wniosku może wnieść skargę.
Organizacja przyjmowania skarg i wniosków:
W sprawach skarg i wniosków interesantów przyjmują:
- Dyrektor oraz Zastępcy Dyrektora – w każdy poniedziałek w godzinach od 9:00 do 16:00, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu wizyty z właściwym sekretariatem pod nr tel.:
61 8271-502, 61 8271-585, 61 8271-721, 61 8 271-600; - pracownik zatrudniony na Stanowisku ds. Kontroli i Skarg – we wtorki, środy i czwartkiw godzinach od 09:00 do 14:00, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu wizyty pod nr tel.:
61 8271-790.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego –dział VIII
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków