Skargi i wnioski

Ogólne informacje

Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.

O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.

Przedmiotem skargi może być w szczególności: zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Natomiast przedmiotem wniosku mogą być w szczególności: sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Jak złożyć skargę lub wniosek

Skargę lub wniosek można złożyć:

w formie pisemnej:

  • pocztą na adres:
    Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ,
    ul. Gronowa 20
    61-655 Poznań
  • osobiście w siedzibie Zarządu, w Sali Obsługi Klienta,
  • pocztą elektroniczną na adres: geopoz@geopoz.poznan.pl,
  • w formie dokumentu elektronicznego potwierdzonego przez wnoszącego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu na adres skrzynki podawczej: /geopoz/skrytka,
  • na adres do doręczeń elektronicznych (ADE): AE:PL-90486-52066-RIISB-20

ustnie:

  • do protokołu w siedzibie Zarządu.

Skargi i wnioski powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (tj. nazwę miejscowości, ulicy, numer domu i lokalu oraz kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek.

Skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska lub nazwy wnoszącego oraz jego adresu nie będą rozpatrywane.

Termin odpowiedzi

  1. Skargi (wnioski) są załatwiane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
  2. O sposobie załatwienia skargi lub wniosku zawiadamia się skarżącego (wnioskodawcę).
  3. Posłów, senatorów i radnych, którzy wnieśli skargi w swoim imieniu lub przekazali do załatwienia w imieniu innej osoby, zawiadamia się o sposobie załatwienia skargi lub  stanie jej rozpatrzenia najpóźniej w terminie 14 dni. 
  4. Jeśli skarga nie zostanie załatwiona w terminie, organ właściwy do jej załatwienia jest zobowiązany zawiadomić o tym skarżącego, podać przyczynę zwłoki, wskazać nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczyć o prawie do wniesienia ponaglenia.
  5. Jeśli wniosek nie zostanie załatwiony w terminie, właściwy organ jest zobowiązany w tym terminie zawiadomić wnioskodawcę o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia wniosku oraz o przewidywanym terminie załatwienia wniosku.

Tryb odwoławczy

  1. Postępowanie skargowe jest postępowaniem jednoinstancyjnym.
  2. Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. 
    Jeżeli w ponownej skardze nie wskaże nowych okoliczności, organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego.
  3. Wnioskodawca niezadowolony ze sposobu załatwienia wniosku może wnieść skargę.

Organizacja przyjmowania skarg i wniosków:

W sprawach skarg i wniosków interesantów przyjmują:

  1. Dyrektor oraz Zastępcy Dyrektora – w każdy poniedziałek w godzinach od 9:00 do 16:00, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu wizyty z właściwym sekretariatem pod nr tel.:
    61 8271-502, 61 8271-585, 61 8271-721, 61 8 271-600;
  2. pracownik zatrudniony na Stanowisku ds. Kontroli i Skarg – we wtorki, środy i czwartkiw godzinach od 09:00 do 14:00, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu wizyty pod nr tel.:
    61 8271-790.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego –dział VIII
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
     

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych


 
 

Metadane

Data wytworzenia : 18.11.2022
Data publikacji : 05.10.2020 00:00
Data modyfikacji : 10.07.2025 12:19
Podmiot udostępniający informację:
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Brzozowska Beata
Osoba udostępniająca informację:
Katarzyna Kruk-Fafuła
Osoba modyfikująca informację:
Katarzyna Kruk-Fafuła

Opcje strony

do góry