Warunki, sposób, zakres i termin udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym oraz format, w którym dane są udostępnianie podmiotom realizującym zadania publiczne
Dotyczy rejestrów publicznych:
Ewidencja miejscowości, ulic i adresów (EMUiA)
Zakres danych zgromadzonych w Ewidencji miejscowości, ulic i adresów, udostępnianych w Biuletynie Informacji Publicznej ZGiKM GEOPOZ obejmuje:
- jednostki pomocnice,
- części miejscowości (obręby ewidencyjne)
- numery TERYT części miejscowości
- nazwy ulic
- numery TERYT ulic
- numery porządkowe
- kody pocztowe
- współrzędne geodezyjne punktu adresowego x i y w układzie odniesienia 2000. w formacie txt (plik do pobrania w formatowaniu rozdzielanym średnikami): pobierz Raport adresów budynku (.txt 8,83 MB).
Ponadto w Biuletynie Informacji Publicznej istnieje możliwość przeglądu danych zawartych w Ewidencji miejscowości, ulic i adresów, wygenerowanych w formacie GML w postaci pliku xml (bezpośredni dostęp do pliku xml spakowanym w formacie zip): pobierz dane ewidencji miejscowości, ulic i adresów (.zip 4,03 MB).
Na wniosek zainteresowanych, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów udostępnia się również informacje zawarte w tej postaci:
- wykazów adresów budynków, o których mowa w § 8 ust. 2 pkt 3 ww. rozporządzenia,
- mapy punktów adresowych, o której mowa w § 8 ust. 2 pkt 4 ww. rozporządzenia.
Dane mogę być udostępnione w następujących formatach: .csv, .shp, .dxf, .pdf, .txt, .doc, .xls, .tiff, .jpg, .gif na informatycznym nośniku danych (płyta CD lub DVD).
Złożenie dokumentów:
Wniosek o udostępnienie danych z Ewidencji miejscowości, ulic i adresów można złożyć:
- Osobiście: Sala Obsługi Klienta, I piętro, pomieszczenie B,
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań
tel. 61 8271 611, 61 8271 885, 61 8271 500, - Drogą pocztową na adres ZGiKM GEOPOZ,
- Przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą.
Sposób udostępnienia danych z rejestru publicznego przez Elektroniczną Skrzynkę Odbiorczą (ESO):
Warunki odbioru zamówionych danych:
- posiadanie konta na platformie ePUAP,
- posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP.
Warunki zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych niezbędnych do uzyskania drogą elektroniczną dostępu do danych zgromadzonych w rejestrze publicznym:
Wnioskodawcę obowiązują następujące przepisy prawa:
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2005 r. Nr 64, poz. 565 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi,
- art. 36-39, art. 39a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 100, poz. 1024).
Komórka prowadząca sprawę:
Dział Numeracji Porządkowej i Nazewnictwa Ulic.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.