Petycje
Petycja to żądanie skierowane do organu władzy publicznej, które może dotyczyć:
- zmiany przepisów prawa,
- podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję,
- życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego.
O tym, czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma (tytuł) tego żądania.
Petycja może być złożona w interesie:
- publicznym,
- podmiotu wnoszącego petycję,
- innego podmiotu, za jego zgodą (osoby fizycznej, osoby prawnej, jednostki organizacyjnej niebędącej osobą prawną lub grupy tych podmiotów).
Jak złożyć petycję:
- przesłać na adres:
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ,
ul. Gronowa 20
61-655 Poznań, - osobiście w siedzibie Zarządu, w Sali Obsługi Klienta,
- pocztą elektroniczną na adres: geopoz@geopoz.poznan.pl,
- w formie dokumentu elektronicznego potwierdzonego przez wnoszącego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu na adres skrzynki podawczej: /geopoz/skrytka,
- na adres do doręczeń elektronicznych (ADE): AE:PL-90486-52066-RIISB-20
Nie można złożyć petycji telefonicznie oraz w formie ustnej do protokołu.
Jeśli składasz petycję w swoim imieniu zamieść w niej:
- imię i nazwisko (nazwa podmiotu),
- miejsce zamieszkania (siedziba podmiotu),
- adres do korespondencji,
- nazwę organu, do którego składasz petycję,
- przedmiot petycji,
- podpis swój lub osoby reprezentującej podmiot; jeśli składasz petycję za pomocą środków komunikacji elektronicznej, możesz ją podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym - dołącz wtedy także adres poczty elektronicznej.
Jeśli petycję składa grupa podmiotów, należy w niej zamieścić:
- imiona i nazwiska (nazwy) wszystkich podmiotów składających petycję,
- imię i nazwisko osoby, która reprezentuje składających petycję,
- miejsca zamieszkania (siedziby) wszystkich podmiotów składających petycję,
- nazwę organu, do którego składacie petycję,
- przedmiot petycji,
- podpis osoby, która reprezentuje składających petycję; jeśli składacie petycję za pomocą środków komunikacji elektronicznej, może zostać ona podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym - dołączcie wtedy także adres poczty elektronicznej osoby, która Was reprezentuje.
Jeśli składasz petycję w czyimś imieniu, pamiętaj aby zamieścić w niej dodatkowo:
- imię i nazwisko albo nazwę podmiotu, w imieniu którego składasz petycję,
- miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej tego podmiotu.
Dołącz zgodę tego podmiotu (w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej) na złożenie petycji w jego imieniu.
Uwaga:
Petycja nie będzie rozpatrzona jeśli nie będzie zawierała:
- imienia i nazwiska (nazwy) składającego lub osoby reprezentującej podmiot,
- miejsca zamieszkania (siedziby) oraz adresu do korespondencji.
Jeśli petycja nie będzie zawierała informacji do kogo jest skierowana lub nie będzie z niej wynikać czego dotyczy, poprosimy Cię o wyjaśnienie lub uzupełnienie. Możesz to zrobić
w ciągu 14 dni od otrzymania wezwania. Jeżeli tego nie zrobisz, pozostawimy Twoje pismo bez rozpoznania.
Termin odpowiedzi:
Na Twoją petycję odpowiemy w ciągu 3 miesięcy. Jeśli będziemy potrzebować więcej czasu na jej rozpatrzenie – poinformujemy Cię o tym i wyznaczymy nowy termin odpowiedzi.
Przepisy nie przewidują skargi, gdy nie będziesz zadowolony ze sposobu, w jaki załatwiliśmy Twoją petycję.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych