Petycje

Petycje

 

Petycja to żądanie skierowane do organu władzy publicznej, które może dotyczyć:

  • zmiany przepisów prawa,
  • podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję,
  • życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego.

O tym, czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma (tytuł) tego żądania.

Petycja może być złożona w interesie:

  1. publicznym,
  2. podmiotu wnoszącego petycję,
  3. innego podmiotu, za jego zgodą (osoby fizycznej, osoby prawnej, jednostki organizacyjnej niebędącej osobą prawną lub grupy tych podmiotów).

Jak złożyć petycję:

  • przesłać na adres:
    Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ,
    ul. Gronowa 20
    61-655 Poznań,
  • osobiście w siedzibie Zarządu, w Sali Obsługi Klienta,
  • pocztą elektroniczną na adres: geopoz@geopoz.poznan.pl,
  • w formie dokumentu elektronicznego potwierdzonego przez wnoszącego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu na adres skrzynki podawczej: /geopoz/skrytka,
  • na adres do doręczeń elektronicznych (ADE): AE:PL-90486-52066-RIISB-20

Nie można złożyć petycji telefonicznie oraz w formie ustnej do protokołu.

Jeśli składasz petycję w swoim imieniu zamieść w niej:

  • imię i nazwisko (nazwa podmiotu),
  • miejsce zamieszkania (siedziba podmiotu),
  • adres do korespondencji,
  • nazwę organu, do którego składasz petycję,
  • przedmiot petycji,
  • podpis swój lub osoby reprezentującej podmiot; jeśli składasz petycję za pomocą środków komunikacji elektronicznej, możesz ją podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym - dołącz wtedy także adres poczty elektronicznej.

Jeśli petycję składa grupa podmiotów, należy w niej zamieścić:

  • imiona i nazwiska (nazwy) wszystkich podmiotów składających petycję,
  • imię i nazwisko osoby, która reprezentuje składających petycję,
  • miejsca zamieszkania (siedziby) wszystkich podmiotów składających petycję,
  • nazwę organu, do którego składacie petycję,
  • przedmiot petycji,
  • podpis osoby, która reprezentuje składających petycję; jeśli składacie petycję za pomocą środków komunikacji elektronicznej, może zostać ona podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym - dołączcie wtedy także adres poczty elektronicznej osoby, która Was reprezentuje.

Jeśli składasz petycję w czyimś imieniu, pamiętaj aby zamieścić w niej dodatkowo:

  • imię i nazwisko albo nazwę podmiotu, w imieniu którego składasz petycję,
  • miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej tego podmiotu.

Dołącz zgodę tego podmiotu (w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej) na złożenie petycji w jego imieniu.

Uwaga:

Petycja nie będzie rozpatrzona jeśli nie będzie zawierała:

 

  • imienia i nazwiska (nazwy) składającego lub osoby reprezentującej podmiot,
  • miejsca zamieszkania (siedziby) oraz adresu do korespondencji.

Jeśli petycja nie będzie zawierała informacji do kogo jest skierowana lub nie będzie z niej wynikać czego dotyczy, poprosimy Cię o wyjaśnienie lub uzupełnienie. Możesz to zrobić
w ciągu 14 dni od otrzymania wezwania. Jeżeli tego nie zrobisz, pozostawimy Twoje pismo bez rozpoznania.

Termin odpowiedzi:

Na Twoją petycję odpowiemy w ciągu 3 miesięcy. Jeśli będziemy potrzebować więcej czasu na jej rozpatrzenie – poinformujemy Cię o tym i wyznaczymy nowy termin odpowiedzi.

Przepisy nie przewidują skargi, gdy nie będziesz zadowolony ze sposobu, w jaki załatwiliśmy Twoją petycję.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach

 

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

 

 

 

 

 

 

Metadane

Data publikacji : 08.07.2025 13:25
Data modyfikacji : 10.07.2025 12:20
Podmiot udostępniający informację:
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
Osoba udostępniająca informację:
Katarzyna Kruk-Fafuła Dział Komunikacji i Informacji
Osoba modyfikująca informację:
Katarzyna Kruk-Fafuła

Opcje strony

do góry