Uzyskaj informację publiczną
Szukasz informacji o działalności GEOPOZu? Jako instytucja publiczna, czyli taka, która realizuje zadania publiczne, jesteśmy zobowiązani Ci ją udostępnić.
Sprawdź kto i jak może uzyskać informację publiczną.
Kto może uzyskać informację publiczną?
Każdy. Nie musisz podawać powodu i uzasadniać swojej prośby.
Jak uzyskać informację publiczną?
Jeśli masz pytanie co do działalności GEOPOZu, spróbuj znaleźć potrzebne informacje w Biuletynie Informacji Publicznej. Możesz w łatwy sposób skorzystać z opcji wyszukiwarki i przejrzeć nasze zasoby.
Jeśli nie znajdziesz tam interesującej Cię informacji, zadaj pytanie!
Możesz wówczas:
- poprosić ustnie o taką informację – telefonicznie albo w siedzibie GEOPOZu
- wysłać wniosek. Nie ma jednego wzoru wniosku, możesz skorzystać z naszego (dostępny do pobrania) lub stworzyć własny. Napisz w nim, jakiej informacji potrzebujesz i w jaki sposób chcesz ją otrzymać.
Złóż wniosek w dogodny dla Ciebie sposób:
- pocztą, na adres: Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ, 61-655 Poznań, ul. Gronowa 20
- osobiście, w Sali Obsługi Klienta
- faksem, pod numer: 061 8230 201
- pocztą elektroniczną, na adres: geopoz@geopoz.poznan.pl
- drogą elektroniczną, na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP)
Pamiętaj, że jeśli zależy Ci na udostępnieniu danych z ewidencji gruntów i budynków, należy skorzystać z osobnych formularzy zamieszczonych w zakładce "Sprawy i formularze". Wynika to z osobnych przepisów prawa (udostępnienie danych z ewidencji gruntów i budynków następuje w trybie ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne)
Ile kosztuje odostępnienie informacji publicznej?
Zazwyczaj usługa jest bezpłatna.
Usługa może być płatna tylko jeśli GEOPOZ poniesie dodatkowe koszty, żeby ją dla Ciebie przygotować. Informację o kosztach dostaniesz w ciągu 14 dni od złożenia wniosku. Opłata nie będzie wyższa od poniesionych przez GEOPOZ kosztów.
Ile będziesz czekać?
Informację publiczną otrzymasz:
- od razu – jeśli nasz pracownik ma do niej bezpośredni dostęp
- do 14 dni od złożenia wniosku – jeśli nasi urzędnicy będą potrzebować czasu, żeby ją przygotować,
- do 2 miesięcy – jeśli urzędnik potrzebuje więcej czasu, żeby ją przygotować. Urzędnik powiadomi cię o powodach opóźnienia i poda termin, do którego otrzymasz taką informację. Ma na to 14 dni od dnia, w którym złożysz wniosek.
Jeśli nie otrzymasz informacji
Możesz złożyć skargę na bezczynność, jeśli okaże się, że:
- nie przekażemy Ci informacji w wyznaczonym czasie i nie poinformujemy Cię o powodach opóźnienia,
- informacja, którą otrzymasz, będzie – Twoim zdaniem – niepełna.
Skargę skieruj do Wielkopolskiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, jednak pismo wyślij lub zanieś do GEOPOZu. GEOPOZ przekaże Twój wniosek do sądu.
W jakich przypadkach odmówimy Ci udzielenia informacji publicznej?
GEOPOZ może odmówić Ci udostępnienia informacji, których szukasz. Dzieje się to na przykład jeśli:
- informacje publiczne są niejawne, są tajemnicą ustawowo chronioną lub ze względu na ochronę danych osobowych lub tajemnicę przedsiębiorcy;
- takie informacje wymagają specjalnego przygotowania, które wiąże się ze znacznymi kosztami i pracą wielu osób, np. sporządzenie analizy z wielu dokumentów (jest to wówczas informacja publiczna przetworzona). Aby ją otrzymać, musisz udowodnić, że jej uzyskanie jest istotne dla interesu publicznego.
W przypadku odmowy otrzymasz decyzję, w której wyjaśnimy Ci powód odmowy. Jeśli się z nią nie zgodzisz – możesz się odwołać. Na decyzji znajdziesz informację, do kogo skierować odwołanie i w jakim czasie możesz to zrobić.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej