Dostępność

Dostępność architektoniczna

Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ znajduje się w Poznaniu, przy ulicy Gronowej 20.

  1. Do GEOPOZu dojedziesz samochodem lub komunikacją miejską (autobusami lub tramwajami). Aktualny rozkład jazdy można sprawdzić na stronie Zarządu Transportu Miejskiego. Trasa od przystanków do wejścia wynosi mniej niż czterysta metrów i brak na niej miejsca odpoczynku.
  2. Nie wyznaczono preferowanych ścieżek dojścia. Prosimy o szczególną ostrożność, ponieważ część trasy prowadzi przez ciągi pieszo-jezdne.
  3. Urząd nie posiada parkingu ogólnodostępnego. Klienci mogą korzystać z parkingu płatnego, dostępnego przed budynkiem. Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się między budynkiem Wydziału Komunikacji Urzędu Miasta Poznania a budynkiem GEOPOZu. Ma szerokość dwóch metrów dziewięćdziesięciu centymetrów i z trzech stron otaczają je barierki. Dodatkowe trzy miejsca znajdują się po drugiej stronie drogi na płatnym parkingu. Dla osób posiadających karty parkingowe wydane na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności są one bezpłatne.
  4. Budynek jest dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami i czytelnie oznakowany. Do budynku prowadzą dwa wejścia oznaczone literami A i B. Oba znajdują się od strony ulicy Gronowej i od strony marketu Eurospar. Wejście A przeznaczone jest dla pracowników biurowca. Drzwi prowadzące do wejścia są przeszklone, nie otwierają się automatycznie i ich użycie wymaga znacznej siły. Wejście składa się z drzwi wewnętrznych i zewnętrznych, oddzielonych wiatrołapem. Na drzwiach wewnętrznych po lewej stronie umieszczono domofon oraz dzwonek do kontaktu z portiernią. Dzwonek zamontowany jest na dostosowanej wysokości oraz oznakowany w alfabecie Brailla.
  5. W wejściu A znajduje się Punkt Konsultacyjny dla osób które indywidualnie umówiły się z pracownikiem urzędu. Osoby umówione w Punkcie muszą skorzystać z domofonu i poczekać na asystę pracownika. Skorzystanie z Punktu Konsultacyjnego wymaga pokonania 10 schodów. Po obu stronach zamontowane są poręcze z nakładkami w alfabecie Braille'a.
  6. Wejście B jest przeznaczone dla Klientów i prowadzi do Sali Obsługi Klienta. Wejście nie ma progu, jest dostępne z poziomu chodnika. Drzwi do Sali są przeszklone i otwierają się automatycznie.
  7. Nad wejściem B jest zainstalowany głośnik systemu kierującego dźwiękowo. Urządzenie współpracuje z aplikacją YourWay, która pomaga osobom niewidomym i słabowidzącym znaleźć wejście do budynku.
  8. W wejściu B po lewej stronie zainstalowane duże i czytelne tablice informacyjne z ważnymi informacjami na temat pracy urzędu. Po prawej stronie zamontowano skrzynki podawcze.
  9. Na parterze znajduje się winda, która obsługuje pierwsze piętro Sali Obsługi Klienta. Z windy może korzystać osoba poruszająca się na wózku. Jest wyposażona w sygnały dźwiękowe. Panel przycisków w kabinie znajduje się po prawej stronie na wysokości około jednego metra odległości od podłogi. Przyciski są podświetlone oraz oznaczone alfabetem Braille'a. Dodatkowo jest informacja głosowa. Na tylnej ścianie zamontowane jest lustro na całej wysokości kabiny. Drzwi windy otwierają się automatycznie.
  10. Na klatce schodowej początek i koniec biegu schodów został oznaczony kontrastowym kolorem. Na poręczach zamontowano nakładki w alfabecie Braille'a.
  11. Na pierwszym piętrze znajduje się Sala Obsługi Klienta. Po lewej stronie przed wejściem zainstalowano Plan Tyflograficzny pomagający zorientować się w nieznanej przestrzeni osobom niewidomym i słabowidzącym. Plan jest wyposażony w system umożliwiający namierzenie za pomocą telefonu.
  12. Drzwi na Salę Obsługi Klienta otwierają się automatycznie. Po lewej stronie znajduje się punkt informacyjny. Można tu poprosić o pomoc pracownika pełniącego funkcję asystenta osoby ze szczególnymi potrzebami. Punkt informacyjny wyposażony jest w pętlę indukcyjną stanowiskową oraz pętlę indukcyjną przenośną. Wszystkie pomieszczenia na Sali są oznaczone w alfabecie Braille'a. Przeszklenia poszczególnych pomieszczeń są podkreślone kontrastowym pasem kolorystycznym.
  13. Na końcu Sali po lewej stronie znajduje się korytarz prowadzący do toalety, z której może skorzystać osoba poruszająca się na wózku. Wyposażona jest w system przywołujący i przewijak.
  14. W Sali Obsługi Klienta znajduje się System Kolejkowy. System informuje o aktualnie obsługiwanym numerze Klienta głosowo i wizualnie. Biletomat do Systemu Kolejkowego jest na odpowiedniej wysokości umożliwiającej samodzielne skorzystanie z niego osobom poruszającym się na wózkach oraz osobom niskorosłym. Biletomat nie jest dostosowany do osób z dysfunkcjami wzroku ale posiada duży i wyraźny wyświetlacz.
  15. W Zarządzie możesz poprosić o pomoc pracownika posługującego się językiem migowym (SJM – Systemem Językowo-Migowym i PJM – Polskim Językiem Migowym) oraz skorzystać z wideotłumacza języka migowego.
  16. Komunikacja z osobami słabosłyszącymi jest możliwa różnymi sposobami, w tym celu udostępniony został numer telefonu 532-926-134 do kontaktu tekstowego.
  17. W budynku wykonana jest dźwiękowa sygnalizacja informująca o zagrożeniach. Wdrożony jest system powiadomień głosowych i przeciwpożarowych.
  18. Oznaczono drogi ewakuacyjne.
  19. W Zarządzie opracowany jest Plan Ewakuacyjny. Przeprowadzane są okresowo szkolenia z zakresu zasad postępowania na wypadek ewakuacji dla pracowników.
  20. Zarząd zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji za pomocą krzesła ewakuacyjnego.
  21. Do Zarządu można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  22. Wybrani pracownicy Sali Obsługi Klienta uczestniczyli w szkoleniach Obsługi Klienta ze szczególnymi potrzebami.

Metadane

Data wytworzenia : 06.10.2020
Data publikacji : 04.04.2023 13:00
Data modyfikacji : 19.10.2023 15:41
Podmiot udostępniający informację:
Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Katarzyna Kruk-Fafuła
Osoba udostępniająca informację:
Katarzyna Kruk-Fafuła Dział Komunikacji i Informacji
Osoba modyfikująca informację:
Emilia Mamet

Opcje strony

do góry