Wnioski o zapewnienie dostępności
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
Możesz złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej.
Kto może złożyć wniosek?
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić do GEOPOZu z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, po wykazaniu interesu faktycznego, czyli wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z naszych usług.
Pozostali klienci GEOPOZu mogą przesłać do nas zgłoszenie o braku dostępności. Będzie ono miało charakter informacyjny.
Możesz skorzystać z wniosku, który przygotowaliśmy lub napisać swój i uwzględnić poniżej wymienione elementy.
We wniosku należy wpisać:
- Twoje dane (imię, nazwisko, nr telefonu, adres e-mail);
- dogodny sposobu kontaktu;
- jakie bariery utrudniają lub uniemożliwiają Ci dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- w jaki sposób możemy rozwiązać to utrudnienie.
Termin realizacji:
Na Twój wniosek odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli termin ten będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W odpowiedzi podamy nowy termin, do którego zlikwidujemy opisane przez Ciebie utrudnienia. Nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności opisanej w Twoim wniosku, zaproponujemy rozwiązanie alternatywne oraz uzasadnimy naszą decyzję.
Gdzie złożyć wniosek?
Wniosek możesz:
- przesłać na adres:
ZGiKM GEOPOZ
ul. Gronowa 20
61-655 Poznań;
- złożyć w Sali Obsługi Klienta w godzinach jej pracy;
- umieścić w skrzynce podawczej na parterze budynku przy ul. Gronowej 20 (przy portierni);
- przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl);
- przesłać pocztą elektroniczną na adres: geopoz@geopoz.poznan.pl.
Skarga:
W przypadku gdy nie odpowiemy na Twoje zgłoszenie:
- w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy), albo
- w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności
– masz prawo do złożenia skargi na brak dostępności. Skargę należy złożyć do Prezesa Zarządu PFRON.
Na złożenie skargi masz 30 dni. Termin ten liczony jest od dnia, w którym upłynęło 14 dni lub 2 miesiące, albo od dnia otrzymania od nas zawiadomienia o tym, że nie możemy zapewnić wskazanej dostępności.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej
Możesz również złożyć wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej.
Kto może złożyć wniosek?
Każda osoba może złożyć wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej stron internetowych GEOPOZu lub elementów stron internetowych, lub ich udostępnienia za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Możesz skorzystać z wniosku, który przygotowaliśmy lub napisać swój i uwzględnić poniżej wymienione elementy.
We wniosku z żądaniem należy wpisać:
- Twoje dane (imię, nazwisko, nr telefonu, adres e-mail);
- preferowany sposób kontaktu z Tobą;
- stronę internetową lub jej element, które mają być dostępne cyfrowo;
- alternatywny sposobu dostępu do informacji.
Termin realizacji:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W odpowiedzi podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści z Twojego wniosku, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Złożenie wniosku:
Wniosek można:
- przesłać na adres:
ZGiKM GEOPOZ
ul. Gronowa 20
61-655 Poznań;
- złożyć w Sali Obsługi Klienta w godzinach jej pracy;
- umieścić w skrzynce podawczej na parterze budynku przy ul. Gronowej 20 (obok portierni);
- przesłać za pośrednictwem EPUAP (www.epuap.gov.pl);
- przesłać pocztą elektroniczną na adres: geopoz@geopoz.poznan.pl.
Skarga:
W przypadku gdy:
- GEOPOZ nie odpowie na Twoje zgłoszenie w ciągu 7 dni lub 2 miesięcy lub odmówi zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu wskazanego w żądaniu, albo
- Odmówisz skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu do informacji
– masz prawo do złożenia do GEOPOZu skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej wskazanego elementu.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.